CONCEPT, DESIGN & CREATIE
De gebruikte kleuren symboliseren het ambachtelijke en het eigenwijze. Aangevuld met een tikkeltje rebels lettertype en een lichte fotografie een sfeervol geheel.
BRANDING, IDENTITY DESIGN & WEBDESIGN
Bij de meesterbakkers van Wiltink zit het brood diep in hun DNA. Ze bakken al generaties lang op grote schaal ambachtelijk brood voor bakkerijen, supermarkten en groothandels. Maar in hun eigen lab ontwikkelen ze ook vernieuwende broodproducten; van vers glutenvrij en fruit- en vruchtenbroodje tot koolhydraat arme producten. Iedere dag maken ze van brood iets bijzonders.
Client
Bakker Wiltink
Year
2023
En juist dat maakt Bakker Wiltink zo bijzonder. Ze zijn echt ondernemend in brood! Niet voor niets dat alweer jaren geleden de eerste glutenvrije bakkerij het licht zag naast de traditionele bakkerij. Met Yam hebben ze een uniek, dagvers glutenvrij product in handen.
Het eindresultaat mag gezien worden, al zeggen we het zelf. Binnen de bakkerswereld werd eerst met een schuin ook gekeken naar deze nieuwe huisstijl, maar inmiddels vertaald zicht dit naar Internationale herkenbaarheid.
Met deze positionering en visuele identiteit hebben we 2 uitersten gecombineerd. Het traditionele bakkersvak en de moderne en eigenwijze aanpak. Net als Aerosmith en Run DMC, verrassend genoeg een heerlijke combi.